Malmö

Har varit och hälsat på i falafelns hemstad i helgen.

En falafel är en palestinsk maträtt som är vanlig i Mellanöstern men härstammar från Malmö. Den består av friterade bollar innehållande kikärtor, tahini (sesampasta) kryddor och olja. I Sverige serveras falafel ofta i pitabröd med sallad, hummus och såser på kebabkrogar. (källa: wikipedia)
Mmm...en falafel e svårslaget när det kommer till att fyllekäka.


Lördagskvällen startades med en utsökt grillmiddag och vin på Yasses balkong .. Sedan drog jag, yasse, zandra och john ut och gjorde Malmö som man så fint brukar säga... Kön till Debaser var milslång så det fick bli KB helt enkelt.. Juvelen rockade loss på scenen =S Det var en rolig utgång, träffade bekanta (Gunde Svan från tanumsfesterna haha) från västkusten (världen e ju litten =P) som bjöd på drinkar, vilket vi gillar.


Idag har varit en skön bakisdag som har spenderats med solande och brunch i parken med Yasse, Frida och Erik. Sedan lite hängande på Möllan och ett antal avsnitt av The Hills....


När jag kommer tillbaka till Kalmar så e cykeln snodd.

F A N F A N F A N som Thåström skulle uttryckt sig.


Min lilla bror fyller även hela 25 år idag.. Grattiis! Blir förhoppningsvis till att fira till helgen om han nu blir landsatt tills dess.. Hoppas på det!


Nu ska jag fortsätta söndagskvällen med ngra avsnitt av The Hills...


Kommentarer
Postat av: Yasemin

I got you hooked on the hills, mohhaaha

2008-05-17 @ 17:01:25
URL: http://bigapple.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0